Potensi Perniagaan Lintah


Senario Bidang Penternakan Masa Kini

Tahukah anda yang penternakan lintah merupakan satu bentuk bidang penternakan alaf baru yang begitu hangat sekali pada masa kini...namun ia masih lagi baru dan namun potensinya masih belum di sedari oleh ramai orang. Ramai orang masih lagi berminat untuk menceburi bidang penternakan sedia ada seperti kambing, lembu, ayam & lain-lain, yang mana penternakan ini semua memerlukan modal yang tinggi dan tidak semua orang yang pergi berkursus akan mampu merealisasikan apa yang di pelajari semasa kursus. Dan ramai peserta akan mengeluh kerana modal yang tidak mencukupi!!!. Kebanyakan pinjaman dari pihak kerajaan dan intitusi kewangan hanya akan disalurkan apabila penternak-penternak berjaya mengeluarkan hasil atau pun selepas 6 bulan menternak maka cita-cita tinggal kenangan, makan gaji lebih baik!!!!!!!!

Pemasaran Lintah
Tahukah anda lintah boleh dijual dengan harga puluhan ringgit dan kos bagi menghasilkannya hanya sekitar RM 1000++???

Tahukah anda dengan menternak hanya bermula 200 ekor induk dalam masa 5-6 bulan ia akan menjadi 16000 ekor dan mempunyai nilai sekitar RM 6000++.

Jangan takut tentang pemasarannya..Pihak Agri Farm Resources memerlukan sekitar 1 Tan - 3 Tan setiap bulan untuk di pasarkan di dalam dan luar negara. Rebutlah peluang i

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: