Resipi donut tujuh dekad

Krispy Kreme Doughnuts And Coffee akan menemui peminat donut dengan 15 jenis perisa bermula 27 April ini di kedai pertamanya di Berjaya Times Square.


TERDAPAT 15 perisa ditawarkan kepada pelanggan menerusi kedai pertama di Berjaya Times Square.


PEMINAT donut kini berpeluang menikmati sajian kegemaran mereka apabila rangkaian kedai donut popular Krispy Kreme Doughnuts And Coffee melebarkan sayap perniagaannya di Malaysia.

Krispy Kreme yang wujud sejak tahun 1937 itu mula diperkenalkan di Carolina, Amerika Syarikat. Di cawangan pertamanya di Malaysia, terdapat 15 perisa ditawarkan kepada para penggemar donut di Berjaya Times Square yang akan dibuka pada 27 April ini.

Antara perisa itu adalah original glazed, chocolate iced glazed, chocolate iced kreme filled, powdered strawberry filled dan chocolate iced with sprinkles.

Peminat donut juga boleh memilih untuk mencuba perisa glazed vanilla cake, green tea twist, hershey's dark chocolate, New York cheesecake, hershey's cookies & cream, chocolate iced cake dan almond all over.Kesemua perisa yang disediakan itu masih mengekalkan keunggulan resipi turun temurun sejak 72 tahun lalu. Krispy Kreme menjadi kegemaran ramai di seluruh dunia kerana hidangannya sentiasa segar dan berkualiti.Dianggarkan kira-kira 18,000 donut sehari mampu disediakan di kedai tersebut dan dijual pada harga antara RM2.50 hingga RM2.80 sebiji.Ia mula dikenali menerusi perisa original glazed yang boleh dinikmati terus selepas dimasak. Sekali cuba, pastinya anda mahu mencubanya lagi dengan perisa yang lain pula.

Lebih menarik lagi, sempena pembukaan cawangan pertama di Malaysia, peminat donut boleh melihat dengan lebih dekat proses menyediakan donut Krispy Kreme yang dilakukan dari awal sehinggalah siap untuk dijual.Sementara itu, hiasan premis masih mengekalkan konsep sejarah awal penubuhannya dan cawangan Krispy Kreme tersebut juga mendapat sentuhan dekorasi berunsurkan moden.Bagi peminat Krispy Kreme, mereka bukan hanya dapat mencuba kelembutan donut itu, malah anda juga tidak perlu berfikir panjang untuk melegakan tekak dengan hirupan kopi yang menyegarkan.Sempena pembukaan pertama cawangannya itu, pelbagai tawaran bakal menemui pengunjung yang tentunya sanggup beratur di premis tersebut tepat pukul 10 pagi, 27 April ini.

Pelanggan pertama yang berjaya membeli satu dozen Krispy Kreme Original Glazed akan memenangi hadiah 52 dozen donut percuma selama setahun.Bagi pelanggan yang berada di tangga kedua dan ketiga, mereka tidak akan pulang dengan tangan kosong. Mereka yang bertuah itu akan menerima The Silver Ticket iaitu donut percuma selama enam bulan.

Bagi pemenang ketiga pula, anda akan membawa pulang Bronze Ticket untuk menikmati donut percuma selama tiga bulan.Dalam pada itu, bagi pelanggan yang tidak bernasib baik untuk menerima tawaran tersebut, mereka berpeluang meraih hadiah donut percuma selama sebulan dan cawan Krispy Kreme Doughnuts And Coffee.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: