Perfect Fresh & Frozen majukan francais daging


di Perfect Fresh & Frozen pelanggan boleh mendapat khidmat nasihat mengenai pemotongan dan kesesuaian masakan berasaskan daging.

SETELAH berjaya membuka dua outlet menjual daging segar di Saujana Impian Kajang dan Shah Alam, kini Perfect Fresh & Frozen (PFF) membuka outletnya yang ketiga di Ampang Waterfront.

Berkonsepkan sistem francis, jenama PFF dimiliki oleh KMJ Supplies Sdn Bhd, salah satu sayap Kumpulan Major Transglobal Sdn. Bhd. yang merupakan syarikat 100 peratus milik Bumiputera.

Ketua Pengarah Jabatan Perkhidmatan Veterinar (JPV), Datuk Aziz Jamaluddin berkata, metamorfosis yang dilakukan oleh MTG yang bermula dengan ternakan kambing perlu dijadikan contoh.

"Bermula dengan sifar dalam ternakan kambing kemudian MTG bergerak kepada pengimport sehingga kepada memasarkan produk daging terus kepada pengguna," katanya semasa majlis pelancaran outlet PFF ke tiga di Ampang, Selangor baru-baru ini

Sementara itu Pengarah Urusan MTG, Dr. P. Azhar Zakaria berkata, PFF dibina berkonsepkan kedai serbaguna yang menjual pelbagai produk daging sama ada segar, sejuk atau sejuk beku."Di sini terdapat pelbagai produk daging daripada lembu, kambing (goat meat, chevon), biri-biri (lamb/mutton), ayam serta ayam kampung.

"Selain itu terdapat juga daging haiwan eksotik seperti puyuh, arnab, unta, burung unta, rusa, ayam belanda dan itik," katanya.Bagi pengguna yang mahukan makanan laut, PFF juga menyediakan makanan laut yang diimport serta produk industri kecil dan sederhana (IKS) tempatan.Di PFF juga, kata Dr. P. Azhar, pengguna boleh mendapatkan pelbagai produk yang telah diperap atau marinate yang menepati cita rasa Asia dan Barat."Bagi memudahkan pelanggan mendapatkan ramuan masakan, PFF menjual pelbagai sos dan rempah ratus keluaran IKS tempatan dan antarabangsa.

"PFF juga menyediakan khidmat pemotongan daging dan penghantaran bagi pelanggan katerer, restoran dan kantin," katanya.Dr. P. Azhar berkata, antara khidmat paling popular adalah BBQ kambing atau kambing panggang.Bagi menambah baik produk dan perkhidmatan sedia ada, PFF sentiasa berbincang dengan pengusaha IKS untuk memasarkan produk baru.

"Terkini kami memasarkan produk susu kambing keluaran Ladang Anglo Nubian Sdn Bhd yang merupakan produk susu premium yang telah menjalani proses homogenisis, pasteur dan dibotolkan."Manakala produk Fruittie dengan pelbagai perisa buah-buahan mendapat sambutan menggalakkan terutama di kalangan kanak-kanak," katanya.Pada masa ini, PFF sedang dalam proses memperkukuhkan jenamanya dengan promosi secara berterusan.Ini dilakukan dengan dengan menjaga kualiti produk dan perkhidmatan bagi menjadikan pelanggan bercerita kepada sahabat dan saudara serta melalui iklan dalam bentuk banner, banting serta media cetak dan elektronik.

Pemilik PFF cawangan Ampang Waterfront, Norhelmi Zulkafly, 30, pada mulanya bercadang menjalankan ternakan kambing.

Bagaimanapun segalanya berubah apabila beliau dicadangkan melibatkan diri dalam perniagaan franchis produk daging segar dan hasilan daging.Melihat pasaran di Ampang yang terdiri daripada warga asing beragama Islam seperti dari benua Arab yang memerlukan bekalan daging halal dan bermutu, Norhelmi menceburkan diri dalam perniagaan francais."Di sini kami bukan memberikan perkhidmatan katering BBQ tetapi juga menghantar produk sampai ke rumah pelanggan," katanya.Bagi mereka yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai produk daging segar, hasilan laut dan IKS boleh berkunjung ke cawangan PFF di Ampang Waterfront atau menghubungi 03-42963554.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: