Hari Setiausaha


Kerjaya sebagai setiausaha kini semakin dipandang tinggi.- Gambar hiasan


BOS, pukul 10 ada temu janji dengan klien A, pukul 12 makan tengahari dengan klien B, 2 petang pembentangan kertas cadangan dengan klien C, 4 petang melawat tapak projek…" Pasti anda tahu, dialog sebegini milik siapa!

Setiausaha bukan sahaja jawatan yang pada dasar melakukan tugas menjaga rutin ketuanya sehari suntuk. Sepadan dengan nama, ia menuntut kesetiaan, kerajinan dan pelbagai lagi faktor lain.

Kata orang, kejayaan seseorang ketua juga berkait rapat dengan keserasiannya berganding bahu bersama setiausaha.

Lantas April diangkat menjadi bulan setiausaha sebagai mengenang jasa kakitangan yang satu ini. Lazimnya setiausaha dibawa ke majlis makan malam sambil berhibur dengan penyanyi terkenal.

Kini, menghargai setiausaha yang sinonim dengan kaum Hawa, majalah WANITA terbitan Utusan Karya Sdn Bhd menganjurkan hari WANITA Bersama Setiausaha.Dengan tagline Menjana Kerjaya Berhemah, Berjiwa Cemerlang, ia menjanjikan sambutan Hari Setiausaha yang lain daripada yang lain.

"Bukan hiburan semata, sebaliknya setiausaha yang hadir ke majlis WANITA Bersama Setiausaha ini akan menerima pelbagai lagi ilmu baru bagi memantapkan kerjaya dan diri," kata Pengarang WANITA, Normala Hamzah.Menurut Normala, sehari bersama panel-panel terkenal iaitu Senator Datuk Dr. Mashitah Ibrahim; Datuk Paduka Toh Puan Seri Diraja Noor Aini; Datuk Dr. Norashikin Mokhtar dan Datuk Dr. Fadzilah Mohd Ali, peserta akan disajikan dengan topik menarik.

Antaranya, Integriti dan Budaya Kerja, Menjadi Setiausaha yang Dikagumi, Sayangi Diri Anda dan siri motivasi berguna.

Tidak ketinggalan, peserta berpeluang mempelajari ilmu pertahanan diri dan keselamatan di tempat kerja melalui demonstrasi yang bakal dilakukan sendiri oleh Ketua Pegawai Eksekutif Berani Guard Sdn Bhd, Saliza Abdullah.Ikuti tip gaya hidup sihat dari Pakar Nutrisi, Unit Perhubungan Korporat dan Kesihatan, Kumpulan Produk Nestle Sdn Bhd, Nurul Ilani Ahmad.Peserta juga pasti teruja dengan pertunjukan fesyen oleh Butik Jarumas, demonstrasi solekan serta dandanan oleh pakar kosmetik jenama terkenal, Nouvelles Visages dan penampilan istimewa Rosyam Noor.Dengan hanya RM 200 untuk seorang, WANITA Bersama Setiausaha yang dianjurkan bersama rakan stratagik Alfio Raldo dan Nestle Nesvita, Berani Guard dengan Penaja Utamanya Nouvelle Vasages memberikan peserta minum pagi, makan tengahari, minum petang dan langganan WANITA selama tiga bulan, percuma! Tidak ketinggalan cabutan bertuah dan hadiah misteri.

"WANITA berharap mereka yang bergelar setiausaha akan turut serta dalam seminar ini yang pastinya akan mendapat banyak manfaat yang boleh dipraktikkan dalam kerja mereka.

"Pendaftaran berkumpulan melebihi 5 orang akan diberi potongan harga istimewa," tambah Normala.Bakal diadakan pada Sabtu, 10 April, bertempat di Prince Ballroom, Prince Hotel & Residence Kuala Lumpur, inilah masanya untuk menghargai setiausaha yang sentiasa setia dan berusaha.Keterangan lanjut atau pendaftaran sila hubungi Iskandar di talian 03-89262999 atau 013-3451945 atau redaksi Wanita sambungan 476/471/479.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: