Butik dua dalam satu


Suasana santai dan tenang menjadi pilihan pelanggan semasa membeli-belah dan makan.

SEPOTONG kek lobak merah yang dihidangkan kepada penulis semasa berkunjung ke Luv Sierra Boutique Cafe baru-baru ini begitu lazat dirasakan. Tidak pernah penulis menikmati kek sesedap ini.

Kek yang lembut, tidak kering, dicampurkan dengan kacang walnut pasti memenuhi selera semua.

Berkongsi rahsia dengan pemilik butik dua dalam satu ini, Afidah Mohd Saad, berkata semua menu yang ada di kedainya dibuat sama seperti apa yang hendak dimakan sendiri di rumah.

Berpegang kepada tag line, Home Made with Love, katanya, ini bagi mengekalkan kelazatan setiap jenis makanan.''Pelanggan yang pernah merasai makanan yang dijual di sini pasti akan datang semula. Sebab itu kami menggunakan resipi yang asal dan tidak dikurangkan mana-mana bahan bagi mengekalkan rasanya.''Terdapat pilihan makanan untuk makan tengah hari seperti nasi beriani, nasi lemak, mee kari, lasagne, roti bakar dan piza mini. Saya akan memperkenalkan beberapa jenis makanan daripada semasa ke semasa seperti laksa dan nasi tomato.

''Bagi yang inginkan jenis makanan yang lebih ringan atau mereka yang sukakan makanan manis boleh menikmati pelbagai jenis kek cawan dan kek coklat yang menjadi keistimewaan kami dan brownies. Di sini juga terdapat biskut dan coklat yang dibuat sendiri seperti biskut samprit,'' kata Afidah semasa ditemui di butik kafenya yang terletak di The Sphere, Bangsar South, Kerinci, Kuala Lumpur baru-baru ini.Beliau yang memilih konsep butik kafe yang semakin popular di Kuala Lumpur ini menambah, beliau merancang untuk menyediakan menu untuk sarapan pagi tidak lama lagi.Menurut Afidah lagi, Luv Sierra Boutique Cafe ini yang mula dibuka pada bulan Disember tahun 2008 merupakan sebagai tanda sokongan kepada anak gadisnya, Syaira Sajali yang begitu meminati bidang perniagaan butik dan makanan.

Syaira yang baru sahaja menamatkan pengajian dalam bidang Ijazah Sarjana Muda Sains Senibina daripada Universiti Teknologi Mara, Shah Alam diberi tanggungjawab bagi menguruskan butik kafe itu sepenuhnya manakala Afidah akan bertindak sebagai penasihat.

Bersesuaian dengan konsep butik kafe, Luv Sierra Boutique Cafe turut menghimpunkan koleksi baju kasual dan formal untuk wanita, lelaki, kanak-kanak, beg tangan, kasut, tali leher, aksesori dan sebagainya pada harga yang amat berpatutan.Persekitaran yang selesa, tenang, tidak bising dan sibuk membuatkan pelanggan santai menikmati makanan sambil membeli-belah di sini lebih-lebih lagi mereka yang datang sekeluarga.Mereka boleh membeli barangan yang diperlukan sambil makan di sini tanpa perlu mencari restoran lain.Beliau berkata, oleh kerana lokasi ini masih baru, kebanyakan pelanggannya terdiri daripada kakitangan pejabat yang berada di persekitaran.Terdapat pelanggan yang akan menghadiri majlis dan tidak sempat membeli baju yang hendak dipakai ke majlis akan terus ke butik kafe ini. Ini menjimatkan masa dan lebih memudahkan mereka.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: