Rabasia - usahawan muda


Rabasia

WANITA yang lebih mesra disapa Sia ini memberitahu, tumpuan hidupnya kini adalah terhadap kerjaya dalam bidang kecantikan. Percaturan awal Rabasia Bedu bermula tiga tahun lepas apabila dia membuka salon kecantikan.

Dari situ dia tidak menoleh lagi. Rabaisua terus memanjangkan langkah meneroka pula butik pengantin.Selepas butik dan salon disatukan, lahirlah butik Pengantin Arissa awal tahun lalu.

Mengakui banyak cabaran dalam bidang perniagaan, Rabasia tidak mudah mengaku kalah.

“Tidak dinafikan, berniaga memang mencabar kerana sukar mencari pelanggan. Bahkan, saya terpaksa bersaing dengan usahawan lain,” ujarnya yang gemar ke gim untuk menjaga tubuh badan.

Bagi memastikan perniagaannya seiring dengan cabaran semasa, Rabasia sentiasa mencari idea baru termasuk konsep perkahwinan dan rekaan baju.

“Ramai pengantin kini memilih konsep moden. Warna-warna yang menjadi trend ialah merah, emas dan perak,” katanya yang berhasrat mengembangkan perniagaan dengan membuka cawangan lain.

Dalam pada itu, sebagai pengusaha butik, Rabasia sentiasa menjaga penampilan.“Sebagai pengusaha butik, kita perlu sentiasa kelihatan cantik dan kemas. Ini kerana saya banyak berinteraksi dengan pelanggan dan perlu membuatkan mereka selesa dengan kita,” katanya yang gemar haruman One Drop Perfumes yang segar dan tahan lama.Selain wangian, Rabasia gemar bersolek dan menggayakan fesyen terkini.Ditanya hubungannya dengan pekerja, Rabasia memilih untuk bersikap sederhana dengan mereka.Baginya, sebagai majikan, dia boleh menjadi kawan kepada pekerja tetapi pada masa yang sama memastikan mereka menjalankan kerja dengan sempurna.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: