Dari dunia perbankan ke spa


Persekitaran yang selesa untuk wanita muslimah mendapatkan perkhidmatan rawatan spa.

TIADA yang pelik. walaupun dua dunia ini jauh berbeza tetapi menerokai bidang baru yang lama diidamkan pastinya akan mampu memberikan kepuasan yang dicari-cari.

Begitu juga dengan pemilik Suri Permai Spa, Zamzana Mohd. Ariffin, 38, yang mengakui tidak kecewa langsung untuk mengucapkan selamat tinggal setelah 15 tahun berkecimpung dalam dunia perbankan.

Lebih menarik Zamzana cuma mengambil masa sebulan sahaja selepas berhenti kerja untuk memulakan perniagaan spa.

‘‘Semua ini gara-gara tekanan ketika bekerja di mana saya akan mengunjungi spa setiap dua kali sebulan,’’ katanya ketika ditemui di Spa miliknya di 17-3, Blok B, Platinum Walk Setapak, Taman Danau Kota, Kuala Lumpur, baru-baru ini.Tambahan pula, Zamzana melihat permintaan terhadap perkhidmatan spa khususnya untuk wanita muslimah yang kurang menjadikan beliau cuba mengambil peluang itu.‘‘Kebanyakan spa yang ada sekarang memberikan perkhidmatan untuk wanita dan lelaki dan Suri Permai memberikan kelainan ini demi memberikan keselesaan untuk wanita muslim,’’ katanya.Sehubungan itu, katanya, wanita muslimah tidak perlu bimbang dengan aurat jika berkunjung ke Suri Permai Spa.

Beliau berkata, Suri Permai Spa juga menjadi satu pusat sehenti untuk wanita muslimah kerana menyediakan perkhidmatan kecantikan yang lengkap iaitu dari rawatan kulit muka, badan sehinggalah kepada dandanan rambut.‘‘Malah kakitangan spa ini sebanyak tiga orang akan memastikan setiap pelanggan akan dilayan bagai permaisuri,’’ katanya yang membuka spa itu sejak lapan bulan yang lalu.Dengan hanya bermodalkan RM100,000, Zamzana cuba untuk memastikan Suri Permai Spa mampu dikunjungi oleh semua golongan wanita.‘‘Jadi jangan ingat spa hanya untuk wanita kaya sahaja Suri Permai Spa yang memahami kehendak wanita telah menawarkan pakej perkhidmatan dari serendah RM38 sahaja,’’ katanya.Katanya, ini kerana Suri Permai Spa sedar wanita dari golongan sederhana juga mahu berehat sambil memanjakan diri di spa.

‘‘Tidak kiralah sama ada mereka ini pekerja swasta, kerajaan ataupun suri rumah yang seharian kepenatan melayan karenah anak-anak dan suami tetapi akan mampu membayar untuk perkhidmatan yang kami tawarkan,’’ katanya.

Jelas Zamzana, antara rawatan yang ditawarkan di spa miliknya termasuk rawatan muka, rambut, solekan, menguruskan badan dan urutan.

Katanya, pihaknya kini sedang menawarkan promosi istimewa dari Januari hingga Mac depan.

‘‘Bagi rawatan muka normal berharga RM70 kini ditawar RM99 dengan dua kali rawatan dan juga harga menarik lain untuk urut, sauna dan juga mandi hidro,’’ katanya.

Zamzana berkata, mulai bulan depan juga beliau akan mula mengembangkan ‘spa bergerak’ supaya dapat memberikan perkhidmatan dari rumah ke rumah.

‘‘Kita akan memberikan tumpuan khusus untuk mereka yang memerlukan perkhidmatan urut selepas bersalin yang semakin mendapat permintaan tinggi di kalangan wanita bandar,’’ katanya.Zamzana berkata, bagi yang berminat untuk mendapat perkhidmatan Suri Permai Spa boleh melayari laman web www.suripermai.com atau emel suripermaispa@yahoo.com atau hubungi talian 03-41431070 atau 017-2010919.

Di akhir pertemuan, Zamzana mengakui, bidang kecantikan yang diminatinya selama ini tidak pernah memenatkan beliau.Ibu kepada tiga anak ini mengakui semakin serasi dengan dunia perniagaan yang dianggapnya sebagai penuh dengan sesi cabaran menarik untuk terus berjaya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: